Fa anys que constatem un fet preocupant: un 90% dels alumnes de les escoles i els instituts públics de Catalunya no fan Religió, una assignatura que si bé les famílies tenen l’opció de triar, els centres tenen l’obligació d’oferir. Una obligació que, malauradament, en molts casos no es fa efectiva, cosa que contribueix a la minva de l’alumnat.

Els mestres i professors de Religió (1.019 entre Primària i Secundària) també tenen dificultats a l’hora de fer respectar els seus drets. En aquest sentit, el principal cavall de batalla a nivell laboral continua sent aconseguir que puguin ser fixos com qualsevol altre mestre o professor que ha passat per un concurs i té una plaça definitiva.

Però la preocupació màxima com a societat continua sent l’analfabetisme religiós, que ha esdevingut un problema de país. És impossible comprendre la història, les tradicions, l’art, la cultura sense saber quins són els fonaments que ens sostenen, i en aquest sentit els principals coneixements en relació amb la Religió catòlica, com les altres grans confessions, haurien de ser coneguts per tots els alumnes.

En el Primer Pla d’aquesta setmana informem d’un pla pilot per a la incorporació de la Cultura Religiosa que es començarà a implementar el setembre del 2026 a 12 centres de primària i a 12 instituts de secundària. Una manera de lluitar contra l’analfabetisme religiós i de donar resposta al sentiment majoritari de la societat catalana, que en un 74% es mostra a favor d’una assignatura de cultura religiosa (Baròmetre sobre la religiositat i sobre la gestió de la seva diversitat, 2023).

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!