La Fundació Pere Tarrés ha fet públic el 26 d’abril un informe, durant roda de premsa, que posa en relleu la situació de vulnerabilitat que pateix avui dia la infància i les seves famílies a casa nostra. Tres de cada quatre famílies que sol·liciten beca per participar en activitats d’estiu a la Fundació Pere Tarrés se situen per sota del llindar de pobresa. Aquest document mostra la necessitat d’una nova edició de la campanya solidària anual «Cap infant sense colònies», que té com a objectiu becar les activitats de lleure d’infants i joves en situació d’exclusió social.

L’estiu passat, la Fundació Pere Tarrés va becar 5.669 infants i joves. Enguany, davant d’una realitat diària extremadament complicada i de l’evidència que les situacions de vulnerabilitat es mantenen, es preveu incrementar encara més aquesta xifra i acostar-se als 6.300 nens i nenes becats. La campanya compta amb el suport econòmic d’administracions, empreses i particulars.

Altres dades de l’informe indiquen que la meitat de la mostra (un 52%) viu en condicions del que es considera pobresa alta (és a dir, amb uns ingressos inferiors al 40% de renda de la mitjana nacional) i una de cada tres persones analitzades (un 34,1%) en condicions de pobresa severa (amb uns guanys per sota del 25% de la renda nacional).

Aquestes xifres i percentatges són la punta de l’iceberg d’una situació que per a moltes famílies és molt complexa i per a algunes, directament insostenible. Unes dificultats que sovint acaben repercutint en els infants. Algunes d’aquestes famílies no tenen prou ingressos per mantenir una alimentació equilibrada ni per escalfar adequadament la llar a l’hivern; n’hi ha que viuen en habitatges insalubres, petits i sobreocupats, on els infants no disposen d’espais amb prou intimitat o comoditat per estudiar o fer les tasques de l’escola.

Moltes d’aquestes famílies no es poden permetre que els seus fills o filles participin en activitats educatives i de lleure fora de l’horari lectiu. La Fundació Pere Tarrés està convençuda que les activitats d’educació en el lleure milloren les competències educatives dels que hi participen (capacitat d’aprenentatge, respecte per les normes socials, educació cívica i social, habilitat per assumir responsabilitats…). Per això, treballa perquè tots els infants hi tinguin accés.​

Decàleg de propostes de la Fundació Pere Tarrés adreçades als partits polítics

Rafael Ruiz de Gauna, director adjunt de la Fundació Pere Tarrés i director de la Xarxa de Centres Socioeducatius de la Fundació Pere Tarrés, ha presentat un decàleg de propostes que l’entitat ha adreçat als principals partits polítics que concorren a les eleccions municipals del 28 de maig per tal que els programes electorals de les diferents formacions incorporin mesures per millorar la situació dels nens i les nenes.

Les deu iniciatives de la Fundació Pere Tarrés són les següents: promoure l’educació en el lleure, encoratjar l’acompanyament a la petita infància, fer realitat municipis amigables per als infants, fomentar la participació dels nens i les nenes, generar espais inclusius, acompanyar les famílies, afavorir la igualtat d’oportunitats, impulsar la coordinació de tots els agents, potenciar els centres socioeducatius i instaurar el concert social.

A la roda de premsa també hi han participat David Lozano, coordinador d’aquest informe sobre les condicions de vida de les famílies que sol·liciten beques per a activitats d’estiu, i Laura Toledo, coordinadora del Centre socioeducatiu Sant Adrià de la Fundació Pere Tarrés.

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!