Campanya "Ajuda'ls a créixer" de la Fundació Pere Tarrés

La Fundació Pere Tarrés acaba de presentar la campanya Ajuda’ls a créixer per atendre la infància en risc d’exclusió social. Aquesta atenció es realitza mitjançant tres grans accions, explica Josep Oriol i Pujol, director general de la Fundació Pere Tarrés: “Durant les vacances d’estiu amb les colònies, durant el curs amb beques per a convivències escolars (enguany hem repartit 45.000 euros) i durant tot l’any amb 21 centres socioeducatius amb els quals atenem 2.500 infants.” Entre tots aquests projectes, es dóna atenció a 5.048 infants en situació vulnerable.

A Catalunya el 26,4% dels menors de 16 anys presenten un risc de pobresa; el 12,9% dels menors de 17 anys viuen en llars amb els dos adults en atur; el fracàs escolar està sobre el 26%. El resultat d’aquest context és que les societats cada vegada són més desiguals i els nens que viuen i creixen en ambients més desafavorits tenen menys oportunitats que la resta de nens i nenes.

Per això, des de la Fundació Pere Tarrés es vol posar tots els mitjans possibles perquè aquesta infància desprotegida tingui la possibilitat de poder aspirar a un futur diferent, i això s’aconsegueix mitjançant una educació i lleure alternatius. I aquí tenen un paper molt important els centres oberts i diaris, que acullen nens i nenes de 3 a 18 anys gràcies a la tasca de 440 voluntaris i professionals.

Segons Maria Valencia, presidenta del Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans de la Fundació Pere Tarrés, aquests centres són molt importants en la tasca d’educar la infància en risc d’exclusió social: “L’objectiu és doble: educar la infància vulnerable per afavorir el creixement personal, la inserció social, l’èxit escolar i la igualtat d’oportunitats, i desenvolupar l’acció socioeducativa a través d’un model de qualitat educativa.”

L’atenció, l’acompanyament i l’ajuda que reben els nens i nenes, afegeix Valencia, té un efecte molt positiu en els infants perquè crea vincles positius amb els adults de referència, crea relacions positives entre els nens, viuen experiències que els obren un ventall ampli de possibilitats, reben estímuls que afavoreixen el desenvolupament personal, es treballa amb les famílies, etc.

La prioritat d’aquests centres socioeducatius és la lluita contra el fracàs escolar. En aquest sentit, Maria Valencia assenyala que “ens comprometem a col·laborar en les tasques acadèmiques per poder donar oportunitats perquè aquesta infància pugui sortir de l’espiral de la pobresa. Oferim un model educatiu global, amb habilitats transversals, no només tasques acadèmiques, sinó que els nens també puguin afrontar la vida. Fem una acció complementada amb una acció individualitzada amb cada nen i treballem en xarxa amb altres agents. A més, els grups que tenim són reduïts”.

La campanya solidària “Ajuda’ls a créixer” vol aconseguir fons per tirar endavant la tasca de la Fundació Pere Tarrés amb aquests infants. Carles López, coordinador dels centres oberts i diaris de la Fundació Pere Tarrés, afirma amb rotunditat que “tots els nens i nenes han de tenir un espai socioeducatiu que contribueixi al seu creixement personal, emocional, educacional. Tots han de tenir accés a les mateixes oportunitats per disminuir les desigualtats”. Amb aquesta campanya es pretén “atendre més infants perquè tenim llistes d’espera; equipar els centres amb els recursos materials que necessiten, inclòs mobiliari, i tenir uns espais dignes i adequats per incrementar la qualitat de la nostra feina socioeducativa”, apunta López.

Impacte del reforç educatiu

A més de la campanya “Ajuda’ls a créixer“, la Fundació Pere Tarrés ha presentat un estudi realitzat en aquests centres sobre l’impacte que el programa de reforç educatiu té en la prevenció i la lluita del fracàs escolar.

Com ha informat Maria Valencia, el resultat mostra que “el 90% dels professionals destaquen un augment de l’autoestima en els infants”. També en l’àmbit de les relacions es constata que “un 91% de millora en la relació amb els companys i un 79% confirmen millores en la relació amb els adults”. Pel que fa als estudis, “un 72% millora en la motivació i un 64% millora en els resultats acadèmics”. I en relació a les famílies, “hi ha més seguretat i s’estableixen pautes i rutines”.

Per fer donatius:
-peretarres.org/donatius
-tel. 934 301 606
-ingrés: ES80 2100 0435 5102 0019 0260
-SMS solidari PERETARRES al 28014

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!